NR: 7, LOGT rondje Jacobushof/Gerritshoeve (ca:16km)

P1200859  Bankje bij het Winkelsven,

Zeer fraaie natuurbelevenis in deze zeer gevarieerde wandeling, je loop o.a. door het Banisveld, Dal van de Beerze, Landgoed Rozephoeve, buurtschap De Logt, de Kampina, het Winkelsven, Balsvoort, en langs de Koevoortseloop. Je kunt de wandeling ook starten bij de Gerritshoeve en dan pauzeren bij Boerderijterras Jacobushof.

Start wandeling:

Boerderijterras Jacobushof
Middendreef 2
5281 ST Boxtel

Voor meer info: http://www.jacobushof.com/

Vanuit de oprit L-af en neem iets verderop het eerste zandpad R-af (negeer de gele pijl) Pad loopt eerst langs de bosrand (links van je) en dan langs een boomkwekerijveld. Loop hier R-door (met nu de bosrand Rechts van je) en even later het paadje volgen door het bos. Ga via het bruggetje het bos uit en over de brug L-af. (breed pad langs een brede sloot) Op splitsing met asfaltweg komen we uit op WKnp:58 ga hier R-af (57) Op kruising met oude grenspaal R-door de weg oversteken en de Brinksdijk in wandelen. Loop nu R-door tot kruising met 2 klaphekken en 2 zitbanken bij Wknp:57 Ook hier lopen we weer R-door (24) (we lopen nu in natuurgebied Banisveld)

Na volgend wildrooster en brugje. Wknp:24 L-af (23) Negeer nu alle zijwegen en loop op dit fraaie pad alsmaar R-door tot Wknp:23 (bij bankje) ga hier voor het bankje R-af (25) (blijf op het graspad dus niet over de asfaltweg) Aan het einde van dit pad, Stukje over de asfaltweg en de brug oversteken en bij Wknp:25 net over de brug L-af (8) ga door het klaphekje en loop nu Rechts langs de afrastering. Negeer klaphek en blijf langs de afrastering lopen. (Nu lopen we in natuurgebied Dal van de Beerze) In bocht (Heybloemdijk) L-aanhouden langs de afrastering. Loop nu R- door tot helemaal in de hoek, bij klaphek en Wknp:8 door het hek gaan en dan R-af (17) Steek de asfaltweg over en ga R-door het zandpad in.

TIP:(Mochten er koeien lopen en je durft er niet langs blijf dan vanaf Wknp:25 de harde weg volgen, ga de eerste weg L-af Heybloemdijk en bij ijzerengemaal R-af het zandpad in (g.p.) vanaf hier zit je weer op de route, maar je mist dan wel een erg mooi stuk van de wandeling.)

3) Op kruising bij WKnp:17 R-door gaan (80) blijf dit pad volgen (we lopen nu in natuurgebied Landgoed Rozephoeve.) Na bocht gaat het zandpad over in een asfaltweggetje en komen we langs de Gerritshoeve. Prima plek voor een welverdiende pauze:

In de wintertijd alleen op vrijdag, zaterdag en zondag geopend.

Voor meer info: http://www.gerrithoeve.nl/

Na de pauze het asfaltweggetje vervolgen en op de splitsing. LET OP.

R-af gaan en de gele pijl negeren. In bocht L-aanhouden de asfaltweg blijven volgen (de Logt) we lopen nu door buurtschap De Logt.

Bij oud schuurtje op dubbele splitsing R-door blijven gaan. (de Logt) In bocht bij Wknp:81 R-door (82) Ga nu het eerste pad R-af (voorbij de Beatrixhoeve) We komen langs Bijenhal “de Logt” en lopen nog steeds in natuurgebied Landgoed Rozephoeve. Op splitsing bij Wknp:82 R-door (9) ga voor hekwerk R-af bordje Kampina. Ga door het klaphekje.

4) Bij bankje (leuke plek voor de boterham), met prima uitzicht over het Winkelsven, (geniet even van het mooie uitzicht) R-af het smalle pad volgen. Einde pad WKnp:9 L-af (70) Pad gaat door klaphek, loop hier R-door en blijf het pad volgen. Bij WKnp:70 L-af (31) langs bankje met opschrift Balsvoort. We lopen langs het monument Balsvoort en LET OP: Voorbij Balsvoort R-af, we negeren nu de gele pijlen en gaan verder via de rode pijltjes. Voorbij ijzeren hek met klaphekje L-af (r.p) blijf dit pad volgen even volgen langs de afrastering en via de rode pijltjes. Op hoekpunt met ijzeren poort R-door langs 2 dikke bielzen gaan, het rode pijltje staat iets verderop. Op de heide in bocht L-af (r.p) en op splitsing met fietspad R-af het fietspad blijven volgen. Loop nu als maar R-door tot we weer uitkomen bij op een kruising met Wknp:16

5) Hier R-af (22) over het wildrooster gaan. (volg nu weer de gele + rode pijlen) Einde pad voor de Beerze L-af (Rood pijltje) (de gele ontbreekt hier) Loop dit fraaie pad langs de Beerze af en na klaphek iets verderop bij WKnp:22 de Beerze brug over gaan (80) en pad blijven volgen. Op splitsing met ijzeren hek L-af de betonnen brug overgaan.

Loop R-door naar Wknp:80 (61) blijf het graspad R-door volgen en ga op het einde van de weg L-af asfaltweg. Loop tot het bord Beekherstel Beerze Kampina en ga na de brug over de Koevoortseloop meteen R-af door het stegelke en het blijf het pad nu R-door volgen. Bij Wknp:61 R-door gaan (62) en bij WKnp:62 L-af gaan (65) einde weg R-af alsfaltweg blijf deze weg volgen tot Wknp:65

6) Loop hier ook R-door (67) en sla na ongeveer 50 meter L-af de oprit in van Boerderijterras Jacobushof einde van deze fraaie wandeling.

Link naar het wandelkaartje: http://afstandmeten.nl/index.php?id=2684576

Link naar mijn fotopagina (alleen facebook) (vrienden??) https://www.facebook.com/albert.bressers/media_set?set=a.342921419509724&type=3

Betekenis afkortingen:

L-af = links af gaan

R-af = rechts af gaan

R-door = Recht door gaan

Wknp = wandelknooppunt

(78) Wandelnummer tussen haakjes is richting het volgende wandelknooppunt.

(gp) = Gele pijl volgen

(rp) = Rode pijl volgen

Lpnr = Lantaarnpaalnummer

Hnr = Huisnummer

Routemaker: Albert Bressers

Op of aanmerkingen veranderingen route graag doorgeven op dit e-mail adres albertje56@gmail.com. Of via de website: https://bartjesreceptenblog.wordpress.com/category/bartjes-wandelingen/

Hopelijk heb je genoten van de wandeling. De smaak te pakken, print dan gewoon nog eens een wandeling uit. Ook wandeling Nr:10 en Nr:30 kun je starten bij http://www.jacobushof.com/