Nr:23 OngeDeerd van Rooi naar Eerd

Het hele mooie uitkijkpunt bovenop de Vlagheide

Start wandeling: Markt Sint-Oedenrode Wknp:29

(omdat er op de markt voldoende horeca aanwezig is starten we deze keer gewoon op de markt. Zodat jezelf je favourite horecazaakje kan uitzoeken voor de koffie)

Wknp:29 Markt Sint-Oedenrode

Het wandelknooppunt staat langs de houten bloemblok op de kruising met de Rabobank. (Kapittelhof)

Steek de straat en de markt over en wandel R-door richting Wknp:31. Op splitsing met Deken van Erpstraat R-door blijven gaan en nu alle zijwegen negeren en R-door over de brug (over de Dommel) wandelen. Let op na de brug meteen R-af gaan, grindpad langs de Dommel. Bij volgende brug R-door het grindpad blijven volgen. Einde pad asfaltweg oversteken en ca:50 meter R-door gaan. (zijpad van Rechts negeren) Bij de grote betonnen blok de  stenen trap naar beneden gaan richting het water. Volg het paadje langs het water en ga op de splitsing R-af richting de andere stenen trap. Klim hier omhoog en volg nu het grindpad L-af. Einde pad (wknp:30) L-af de asfaltweg op.(richting 64) Steek de kruising R-door over en volg het fietspad.

Op kruising met de Lindendijk R-door (Sint Maartenstraat) Op splitsing met de Valstraat (64) R-door wandelen (24) Eerste weg L-af Mgr. Bekkersplein. Op splitsing bij de kerk L-af Grote Doelenlaan.  Einde Grote Doelenlaan op splitsing R-af (Sluitappel). Ga nu meteen de eerste weg L-af tegenover Hnr:4/2 en volg het dubbele fietspad  (Dijksteegje). Einde pad op kruising R-af Gebrandystraat. Ga R-door tussen de gekleurde paaltjes, fietspad volgen. Negeer alle zijwegen en ga aan het einde van het fietspad R-af (Quaystraat) en aan het einde van de Quaystraat L-af

Steek de Noordelijke randweg over. En bij de Dwarsweg L-af gaan.

Daarna R-af langesteeg op kruising R-af Heikampenweg. 1e kruising bij Wknp:86 R-door (85) 2e kruising Fitselsteeg R-door g.p. 3de kruising bij Wknp:85 L-af wolversteeg. (Bordje doodlopende weg)

R-door en bij brede sloot het bruggetje overgaan en op kruising met zitbank. Sterrebos schuin R-door Wolvensteeg blijven volgen.

Op splitsing voor stuwtje R-aanhouden. Wknp:19 (18) Op kruising bij Wknp:18 L-af (Veerse heide) (17) Volgende splitsing met Buntstraat R-door weg gaat over in een asfaltweg. Iets verderop voorbij de bloemenweide en voor de bosrand. Let OP: Hier R-af het bruggetje (vlonder) overgaan (bij bordje particulier eigendom), en dit mooie graspaadje volgen. Op Y-splitsing L-af de brug overgaan. Geniet even van het mooie uitzicht en na de brug dit mooie graspaadje blijven volgen met de bocht mee. Bij bankje (mooi pauze plekje) pad langs het water volgen en aan het einde van dit mooie paadje R-af. (Links zie je Thee tuin Miss Hyacint ook een mooi pauze punt) Voor meer info: http://www.misshyacinth.nl/

Einde Diamantweg R-door Vlagheide. Negeer de eerste zijpaden van Rechts en loop verder R-door over de asfaltweg. Iets verderop bij Wknp:35 R-af door het klaphekje gaan (43). Loop naar boven en op splitsing even naar Links, gaan naar boven naar het mooie uitkijkpunt met zitbanken om even van het mooie uitzicht te genieten.

Loop weer terug naar de splitsing en loop nu R-door. Op de grote kruising L-af gaan en naar beneden lopen. Beneden bij de asfaltweg voor de bosrand L-af gaan. Let op:Meteen op de Y-splitsing R-af het bos ingaan. Iets verderop op splitsing R-af verhard pad, op kruising R-door. Bij omgekeerde Y-splitsing R-door en ca:5 meter verder scherp L-af de Mbr:volgen. Schuine kruising oversteken en het Mbr: pad blijven volgen. In totaal nu 3 heuveltjes kort achter elkaar beklimmen dus zijpaadjes negeren. Einde pad na de laatste heuvel L-af en op kruising R-af en iets verderop weer R-af gaan (Links staat een paaltje met een witte pijl). Op brede splitsing L-af, iets verderop staat Wknp:49. Volg hier niet meer het wandelnetwerk en loop verder R-door over de asfaltweg.

Ga bij de houten poort met opschrift “Het Goei Leven” (Hnr:8a) R-af. Hou Rechts aan het fietspad. Volg pad met bocht mee en ga R-af langs de houten paal. Loop langs het gebouw tot aan de achterkant waar het terras is gevestigd. Mooi pauze moment.

Voor meer info:

Loop na de pauze dezelfde weg weer terug en verlaat het terrein weer door de houten poort. Ga op de asfaltweg L-af en loop nu een stukje R-door. Neem de eerste smalle weg L-af Kerkepad. Negeer alle zijpaadjes en blij het pad langs de afrastering en bosrand volgen. Einde kerkpad L-af. Op Pleintje bij oorlogsmonument ca: 5 meter doorlopen om even bij de molen te gaan kijken ook hier kun je (goedkoop) koffie drinken. Voor meer info: https://www.eerdsemolen.nl/

Loop weer terug naar het pleintje en hou daar L-aan Kapelstraat. Ga op de eerste splitsing R-af Boomstraat

(Loop eventueel even R-door naar het centrum om eventueel de kerk en kiosk te bekijken. Loop wel dezelfde weg weer terug en ga de boomstraat in). Volgende splitsing R-aanhouden Busstraat. Bij de volgende splitsing R-af Bergweg. Splitsing voorbij Hnr:16 negeren en Eerde R-door verlaten. Iets verderop het eerste smalle paadje L-af nemen. Op Y-splitsing R-af pad langs de bosrand volgen. Op dubbele Y-splitsing L-aanhouden en het pad langs de bosrand blijven volgen. Op kruising bospaden met houten afrastering L-af (Witte Pijl). Zijpaadjes negeren. Paadje met bord Eerdse Bergen negeren en R-door g.p volgen. Bij splitsing met weer een houten afrastering + Witte Pijl. R-door g.p volgen. Einde pad bij Wknp:52 R-af 51 asfaltweg volgen (de Kuilen) Iets verderop bij Wknp:51 L-af (80) de Coevering.

(Ik heb een route door het bos gemaakt maar je kan hier ook eventueel gewoon R-door wandelen alle zijwegen negeren tot Wknp:80).

Eerste weg voor Hnr:3 L-af Coevering 15-16. In bocht naar links R-door het pad langs de bosrand volgen. Mbr:paaltje. Volgende splitsing bij paaltje met witte pijl L-af paadje verder langs de bosrand volgen. Volgende splitsing paadje R-door volgen Mbr:Zwart. Alle zijwegen negeren en pad R-door volgen nu Mbr:Blauw. Verder op kruising voor wal L-af Mbr:verlaten, zijweg van Rechts negeren en het pad R-door blijven volgen. Net voor einde pad (op akkerveld) R-af groen + Rood paaltje. Op schuine kruising R-doorMbr:blauw. Volgende splitsing R-af langs achterkant van huizen. Pad nu als maar R-door blijven volgen. Mbr:Donker Blauw.

Op splitsing bij hoog afdakje en schuren. R-door het smalle bospad nemen langs afrastering. Op splitsing met blauw paaltje L-aanhouden. Meteen bij volgende splitsing met paaltje Witte Pijl R-aanhouden. Op 5-Sprong met diversen paaltjes R-door.

Einde pad op kruising met zandpad + onverhard fietspad R-door bospad nemen. Einde pad L-af. Volg nu weer de g.p. Bij Wknp:80 R-af (84) en einde weg L-af g.p. asfaltweg. (Langs monument van de Koeveringse molen) weg R-door volgen. Weg draait langs de A 50 Neem eventueel het smalle Mbr:pad. Ga langs het PNEM (stroomhuisje) steil omhoog de heuvel op. Ga niet de A-50 over maar ga R-af naar beneden. Ga net voor einde Lieshoutse dijk R-af breed zandpad in. Op splitsing met mooie Villa Stella Matutina schuin R-door op kruising met Wknp:85 R-door en volgende kruising L-af Tiselsteeg einde Tiselsteeg R-af, In bocht de weg oversteken en fietspad volgen, via fietstunnel onder de weg door gaan.

Eind weg L-af in bocht Rechts aanhouden voor gebouw Rooise Zoom en aan het einde van het gebouw L-af, iets verderop R-af fietspad volgen. Fietspad R-door volgen wordt Eerschotse straat, zijwegen negeren en bij Hnr:52 (wknp:23) L-af richting Knoptoren wandelen. Loop voorbij de toren en volg het smalle stenen pad. Ga R-af het brugje over en Let op: ga meteen voorbij het brugje R-af en volg dit mooie paadje, in bocht voor het water L-aanhouden en einde graspad R-door langs bankje. Einde pad R-af de brug over en bij Wknp:25 R-af (28) na de brug. Loop door het stegelke, blijf dit graspad langs de Dommel volgen. Op Y-splitsing R-door pad gaat over een brug met mooi uitzicht op de knoptoren. Daarna pad R-door vervolgen en einde pad door stegelke gaan en op de asfaltweg R-af.

Einde weg bij Wknp:28 R-door de drukke weg oversteken. Negeer g.p. en ga voor het bushokje met fietsenrek schuin L-af over het asfaltwegje. Na de fietsenrekken meteen R-af verhard gruispad volgen. Over de brug het pad met bocht mee volgen. Het pad loopt langs uitvaartcentrum A.Kuis. Op kruising met rechts pleintje (parkeerplaats) L-af langs centrum Kuis. Paadje R-door volgen. Einde Looierspad R-door langs de kerk. Op kerkplein R-door en op de hoek R-af gaan terug bij de markt Wknp:29 begin van de wandeling.

Voor het wandelkaartje klik op onderstaande link: http://afstandmeten.nl/index.php?id=2758152

Voor het facebook-wandelfotoalbum klik op onderstaande link: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.975105759624617&type=3

Verklaring van de tekens:

MTBr = Moutainbike-Route

Wknp = Wandelknooppunt

(26) = aanduiding volgend Wandelknooppunt

g.p = de Gele Pijlen van het wandelnetwerk.

Stegelke = Draaipoortje

(Kapittelhof) wegnaam tussen haakjes wil zeggen dat ie niet op dat punt zichtbaar is.

Wandelgroetjes Albert bressers

Reactie of verbeteringen route sturen naar