Nr: 49 Herberg de Schutskuil

via het Edelhertengebied, de Mortelen landgoed Heerenbeek en Velder. Mocht je geen Edelherten zien bij bijenhuisje de Elzing (zie tip) zie je vast en zeker wel een bijtje.

Start wandeling Café Het Wapen van Liempde. Voor meer info:http://www.wapenvanliempde.nl/home/

Met je rug naar het café loop je R-door, steek de weg over en loop langs Drogist & Cadeau Liempde. Loop verder R-door langs o.a. de Liempdse Herd. Op schuine kruising ook R-door lopen, einde stoep Links gaan lopen wordt Asfaltweg. Neem de eerste weg L-af Eikendaal. Op schuine kruising R-door Essenstraat. Einde weg R-af, negeer zijweg en iets verderop R-af Dazingstraat. (Fr:15) g.p. Op kruising bij Wknp:82 R-door (73) Negeer zijwegen en volg de g.p. tot einde weg. Ga hier L-af en steek de A2 over. Neem de eerste weg L-af Hollands Diep. Op splitsing L-af verder naar beneden wandelen. Volgende splitsing, (einde waterplas). R-af de dooplopende weg ingaan. Genaamd Steegstraat. Voorbij Hnr:11 gaat het asfalt over in een zand/gruisweggetje.

Op kruising met waterloop R-af het wandelpad nemen voorbij de waterloop en voor de afrastering. Voor wildtunnel De Mortelen gaat het pad over in een asfaltweg. Loop helemaal tot einde weg en ga dan R-af door de Pailjaarttunnel onder het spoor door. Loop R-door Fr:15. Bij Wknp:79 R-door (3). Negeer zijweg Heerenbeek en wandel R-door langs de picknickplaats De Mortelen. (mooie pauze plekje na ca: 5 km wandelen. Loop alsmaar verder R-door tot Fietsknooppunt 15. Ga hier R-af de Woekense Steeg in. Tip: in de bocht kun je even L-af gaan naar het Bijenhuisje de Elzing met zitbank) Loop dan weer het zelfde stukje terug en volg het pad verder R-door. Na zitbank aan de Rechterkant nog een stukje R-door  en op de eerste splitsing in bocht Let OP: Negeer de Gele Pijl en ga hier L-af langs de slagboom met bordje Mortelen.

Volg dit wandelpad alsmaar R-door met de bochten mee. Einde pad, bij Wknp:6 R-af (5) volg nu weer de g.p. Loop langs de slagboom met bordje de Mortelen. Pad nu langs de Heerenbeekloop volgen. Einde pad zandweg oversteken en bij Wknp:5 R-door (2) verder langs de Heerenbeekloop wandelen. Voorbij de begroeiing aan de Linkerkant L-af g.p de weg oversteken en schuin R-door (bordje de Mortelen) het bos in gaan. Volg het pad via de g.p.

Op splitsing net over de sloot het pad naar Rechts vervolgen. Einde pad R-af g.p. Loop langs de slagboom en ga einde pad L-af g.p. Bij Wknp:2 aan de Rechterkant van de weg. R-af (69) Langs de slagboom. Rechts aanhouden (de gele pijl wijst schuin naar Rechts). Bij de zitbant R-door het graspad volgen. Einde pad R-af g.p. met de waterloop nu Links van je. Op splitsing als het pad gemaaid is het pad langs de waterloop blijven volgen. Mocht het gras te lang zijn (zomerdag) dan gewoon R-door het pad volgen over de wei. Pad komt in beide gevallen uit bij het hek net voor de brug. Ga door het klaphekje langs de picknickbank (mooi pauze plekje na ruim 10 km wandelen)

Loop na de brug en ga hier R-af g.p over het fietspad. Voorbij de Kuuse Paal (voor meer info:http://www.lennisheuvel.nl/prikbord-4a.htm) en volgende splitsing staat Wknp:69 (81) ga hier R-af het bospad in langs de slagboom. Pad R-door volgen. Voor pauze bij de Schutskuil het eerste paadje R-af nemen, (Voor meer info: https://www.schutskuil.nl/) na de pauze weer terug lopen en dan R-af gaan dus hetzelfde paadje R-door volgen. Negeer alle zijwegen en volg het pad R-door met de bochten mee via de g.p. Einde pad bij slagboom L-af (iets verderop langs infobord). Bij het Wijdevenne Benkske op de Negen Dreven. R-af de 3de Dreef nemen, tussen de 2 rustgebiedenbordjes. Op de Zes Dreven R-door en einde pad op kruising met voor je een slagboom met bordje rustgebied L-af. Negeer alle zijwegen en kruisingen en loop gewoon R-door pad gaat over in alsvaltweg. Einde weg bij Hnr:19 R-af, volg de weg langs Landgoed Velder. ( Voor meer info:http://www.landgoedvelder.nl/ )

Na de bocht aan het einde van Landgoed Velder R-af Wknp:72 (73) onder het spoor doorgaan via de tunnel. Einde pad L-af, negeer alle zijwegen en ga bij Wknp:73 (74) dus R-door. Einde Velderse weg L-af en iets verderop R-af g.p. Vrilkhovense Weg. Let OP: Voorbij Hnr:15 het eerste (gras)pad R-af, einde graspad L-af klinkerweg. Einde weg de Prangen. R-af. Bij Wknp:10 L-af (75) via de fietstunnel onder de A2 door. Na de tunnel L-af en bij Wknp:75 R-af Liempde in wandelen. Na Hnr:26 Eerste weg R-af Rosenhofstraat. Neem nu de 4de straat L-af De populierenstraat. Op kruising R-door het smalle gruispad nemen. Negeer zijwegen en einde paadje R-af, loop nu als maar R-door terug naar Café Het Wapen van Liempde. Waar je natuurlijk nog gezellig na kunt genieten van de wandeling.

Verklaring van de tekens:

MTBr = Moutainbike-Route

Wknp = Wandelknooppunt

(26) = aanduiding volgend Wandelknooppunt

g.p = de Gele Pijlen van het wandelnetwerk. (soms met nummer)

Stegelke = Draaipoortje

(Prangen) wegnaam tussen haakjes wil zeggen dat ie niet op dat punt zichtbaar is.

Wandelgroetjes Albert bressers

Reactie of verbeteringen route sturen naar