Nr:47 Dommel – Geelders – Dommeldal. Ca:13 km

Mooie wandeling, langs de Dommel – Geelders, hoeve ’t Coot, vlechtheggen, groene woud, en Dommeldal met pontje

Start wandeling “Wapen v liempde”

Voor meer info: http://www.wapenvanliempde.nl/home/

Met rug naar cafe R-af straatnaam Oude Dijk, loop rechts en neem iets verderop het voetpad langs de weg, blijf dit voetpad volgen tot voorbij Hnr:52 ga hier R-af Akkerstraat. Aan het einde van de Akkerstraat L-af (Nieuwstraat) Langs Hnr:32. Negeer de schuine kruising en loop nog iets verder R-door. Ga bij de volgende splitsing R-af De Bocht (Dood lopende weg) ingaan. Einde weg R-af (Molendijk). In bocht Links aanhouden (bebouwde kom bord Liempde) Let OP: het voetpad langs de weg nemen. In bocht nabij de asfaltweg R-aanhouden. Einde van het pad de asfaltweg oversteken en R-door het pad vervolgen. Einde pad omhoog via het trapje en R-af over de spoorbrug gaan.

Op kruising met Rechts een infobord en bezienswaardigheden L-af. Wordt een asfaltweg. Voorbij Hnr:8 (De Musdonck) iets verderop L-af. (Voor Lpnr:4). Pad loopt naar de Dommel, pad verder langs de Dommel volgen tot brug. Hier even R-af gaan  en iets verderop (ca: 3 meter) voorbij bomenrij en Lpnr:2 Maar nog voor de sloot L-af het pad langs de sloot volgen (Met de sloot dus Rechts van je), Het pad buigt naar het afwateringskanaal toe en komt op het mountainbikepad . Loop nog een stuk R-door via het mountainbikepad. Op Y-splitsing R-af Onrooi over de asfaltweg en langs Hnr:2. Volgende splitsing R-door (Fr:51)

Voor eventuele pauze ca:50 meter naar Links wandelen Classics Park voor openingstijden terras zie info: http://www.classicpark.nl/

Weer terug lopen en route vervolgen.

Iets verder op bij volgende splitsing L-af Laagstraat en op de volgende splitsing bij Wknp:18 R-af. (14) MTBr:groen.(Hoogstraat)

Einde Hoogstraat nog een stukje R-door, en dan meteen L-af het graspad volgen tussen hek en dwarsbalk. Pak langs de gevlochten heg ’t Coot volgen, door klaphekje gaan en R-door g.p volgen. In bocht met dikke eik L-af het pad blijven volgen. (g.p) Door het volgende klaphekje gaan en het pad R-door blijven volgen. (g.p) Einde pad bij dwarsbalk Let OP: R-af Markering geel/rood. Langs volgende dwarsbalk met g.p. Bij paaltje wandelroute + geel/rode markering Let OP:hier L-af over de balkjes gaan. Het pad draait wat naar Rechts en over balken brugje L-aanhouden. Einde paadje R-af (langs oud dwarsbalkje) en Op kruising met een zeer dikke beuk R-af (Richting bankje) Op splitsing voor bankje L-af en negeer zijwegen. Einde pad op T-splitsing R-af. Voorbij Wildrooster op kruising voor de Schutskooi L-af. Negeer zijpad van Rechts.

Op kruising R-af (bordje 10 Geelders-Karthuizengrenswalroute) en voor (kiske’s weike) (staat niet aangegeven is ter info:) R-af op Y-splitsing L-aanhouden (bordje nr:9) zijwegen negeren. Uit het bos het pad verder volgen langs afrastering en bosrand. Einde pad R-af en weer einde pad L-af over het Duits Lijntje gaan. Wandel R-door langs café het Groene Woud, natuurlijk ook een prima pauzeplek. Voor maar info: https://cafetgroenewoud.nl/

Negeer de zijweg van Rechts en ga bij Wknp:7 R-door (68) Slopbhoosweg. Voorbij de 4de paddendrempel en Lpnr:8 R-af doodlopende zandweg ingaan Maai. Na dwarsbalk gaat de weg over in een klinkerwegje. Einde weg bij Lpnr:5 R-af en tegenover Hnr:9 eerste zandpad L-af. Negeer zijwegen en ge bij wknp:5 L-af naar het Sint-Janspontje. Steek de Dommel over met behulp van het pontje en vervolg het pad R-door langs de afrastering. Einde Dommelsteegje L-af. Op schuine kruising gewoon R-door wandelen maar ga na Hnr;46 aan de achterkant R-af via de witte pijl.

Loop langs de meterkast met Nr:679 en hou daar Links aan. Volg nu het zand/graspad alsmaar R-door op kruising met klinkerweg ook R-door en einde pad bij slagboom L-af Kerkpad door Smalder. Einde pad de weg schuin oversteken langs het beeldje van de klompenmaker gaan en Weg nu R-door vervolgen, de ruime bocht aanhouden, langs de kerk wandelen en nu als maar R-door tot aan cafe Het Wapen van Liempde

Einde wandeling.

Voor het routekaartje: https://afstandmeten.nl/index.php?cat=infoembed&id=2778529

Voor de facebookfoto’s: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=albert.bressers&set=a.1000200233781836&__cft__[0]=AZUcPpMRZFGC3gQnI6WohXe-Buzb2ctKWNInQmdd3dTuuz0J0v_XFa1eF88gF55k8BpQh69pDogqGQvKSBsbu1iAMDnP61ztXW_YZuz4ROBYEQ&__tn__=-UC%2CP-R

Verklaring van de tekens:

MTBr = Moutainbike-Route

Wknp = Wandelknooppunt

(26) = aanduiding volgend Wandelknooppunt

g.p = de Gele Pijlen van het wandelnetwerk. (soms met nummer)

Stegelke = Draaipoortje

(Hoogstraat) wegnaam tussen haakjes wil zeggen dat ie niet op dat punt zichtbaar is.

Wandelgroetjes Albert bressers

Reactie of verbeteringen route sturen naar