Nr:41 Ommetje Dommeldal (2) via de bolakkers (met pontje) 6,75 km

Het hele ommetje Dommeldal (zonder Pontje) heb ik opgesplitst in 2 kortere ommetjes. Allebei de moeite waard om eens te wandelen. Gewoon gezellig voor de zondagmiddag, of een ochtend /avondwandeling.

Start wandeling bij Cafè Het Wapen van Liempde:

Voor meer info: http://www.wapenvanliempde.nl/home/

Met je rug naar het cafè loop je R-door richting het park. Ga voor het park L-af naar Den Achterhof met Rechts van je een paar fruitbomen achter de haag. (Dus ga niet de Keefheuvel in) Wandel voorbij Hnr:8 het smalle paadje in tussen 2 hegjes. Ga aan het einde van het paadje L-af, negeer zijpaadjes en volg het pad met de bochten mee langs de Plissert met o.a een mooie groententuin. Op de T-splitsing met houten hekwerk ga je L-af en op de volgende splitsing hou je R-aan. Negeer alle zijwegen, ga aan het einde van de Heuvelstraat R-door. Steek de klinkerweg over en ga aan het einde van het zandpaadje bij Hnr:4 R-af over de asfaltweg.

Op kruising met de Kerkakkers R-af gaan het zand/graspad volgen. Einde pad L-af het fietspad volgen. Je ziet nu Links van je de Bolakkers en je wandelt ook langs het infobord. Blijf het fietspad volgen met mooi uitzicht over het Dommeldal en ga via de brug over de rivier Dommel.

Je kan het fietspad blijven volgen,

(maar je kan ook achter de banken door het onduidelijke pad volgen langs de Dommel. Iets verder wordt het wat duidelijker. Volg dit pad met 2 ruime bochten, op de hoeken, en ga op de splitsing met een eik L-af gaan (R-door richting een groep eiken loopt het pad doodt) einde paadje over de dwarsbalk stappen en je komt weer in de bocht op het fietspad uit). (In de zomerdag kan het gras wel erg hoog staan als er niet gemaaid is)

Vervolg je wandeling over het fietspad en bij een scherpe bocht naar Rechts met Links een graspad met dwarsbalk rustgebied, Let op: Dit pad negeren, en na ca: 50 meter het eerste zandpad L-af gaan, op de splitsing ook L-af, volgende splitsing L-aanhouden en Let OP: Net voor het einde van het pad, Ca:30 meter voor de splitsing L-af het graspad nemen door de wei. Door het stegelke gaan met bordje Dommeldal. Volg dit fraaie pad langs een mooie poel en ga op het einde van de wei R-af, volg dit wandelpad langs de Dommel en negeer zijpaadjes. Na de Dommel ga je over een eiken biels met gaas en draait het pad naar Rechts. Negeer wederom alle zijpaadjes en ga aan het einde van het pad L-af richting de kerktoren van Liempde.

Negeer graspad van Links en ga op de volgende splitsing bij Wknp: L-af richting het Sint Jans Pontje. Steek de Dommel over met behulp van het pontje en vervolg R-door het wandelpad. Einde van het Dommelsteegje R-af en ga voorbij Hnr:29 L-af kerkpad door smaler genaamd. Einde pad de weg schuin oversteken langs het beeldje van de klompenmaker. Weg met ruime bocht volgen richting de kerk. Loop nu als maar R-door negeer alle zijwegen tot je weer terug bent bij Cafè Het Wapen van Liempde. Einde wandeling. Geniet nog even na op het gezellige terras..

Voor het wandelkaartje klik op de link: http://afstandmeten.nl/index.php?id=2693791

Verklaring van de tekens:

Hnr = Huisnummer

Lpnr = Lantaarnpaalnummer

Fknp = Fietsknooppunt

Wr = is wandel Richting (Gele pijltjes volgen.)

Wknp = Paaltje met wandelknooppuntnummer.