Nr:14 Ommetje Pleisterplaats van Sien Peijn. 8.5km

De Pleisterplaats van Sien Peijn (café Het Groene Woud)

Met o.a het Dommeldal, Duits lijntje, de Stilte tuin en het pontje.

Begin wandeling Cafe het Wapen van Liempde

Voor meer info: http://www.wapenvanliempde.nl/home/

Met de rug naar het cafe R-af gaan (Oude Dijk). Negeer alle zijwegen en bijna helemaal op het einde van de weg, tegenover Hnr:115A, bij kruising R-af gaan Heidonk, eerste pad L-af (Lpnr:11) Schuttersdreef. Einde pad (Lpnr:8) R-af gaat over in klinkerweg. Einde weg (De Bleek) L-af weg oversteken een paar meter R-door en dan R-af gaan. Voorbij bebouwde kombord Liempde R-af Laarakkerweg, steek het spoorlijntje over en loop nu R-door tot Lpnr:12. ga hier R-af het zandpad in. Ga links langs de poort en loop over het pad richting het water (natuurgebied Dommeldal) Voor het visgat L-af gaan door het stegelke en volg nu het paadje langs en voor de helft rond het water.

Paadje buigt naar Rechts tussen visgat en poel door. Na het duikertje (betonnen buis) R-af over de wei gaan. Bij onduidelijke y-splitsing naar de Linkerhoek van de wei wandelen en ga hier weer door het stegelke. Vervolg het paadje langs het water. Klim aan het einde van het paadje omhoog en steek het spoorlijntje (Duitslijntje) over en ga L-af. Volg dit pad nu tot aan de spoorbrug steek de brug over en blijf R-door lopen. Bij splitsing met locomotiefje en overzichtsbord, weg oversteken en R-door langs het Duitslijntje blijven wandelen. Links zie je de achterkant van het voormalige station van Liempde. Loop nu als maar R-door en ga bij de volgende asfaltweg R-af naar cafe het Groene Woud (Pleisterplaats van Sien Peijn) voor een eventuele pauze. Voor meer info: https://cafetgroenewoud.nl/

Loop na de pauze R-door Slophoosweg. Negeer eerste zand/graspad Rechts (Maai) en loop nog wat verder R-door. Neem nu de volgende zand/gras pad R-af (dus de tweede) voor Hnr:13 bij bordje Brandput. Karthuizerweg. Negeer zijweg Links bij Wknp:68 en loop hier R-door.

Voorbij bankje Roestendonk. Iets verderop L-af het smalle paadje ingaan van de Stilte tuin. Voor meer info:

Loop via dat paatje de tuin in en volg het paadje met de bocht mee. Loop nu helemaal R-door tot in de uiterste hoek. Neem hier nu het smalle paadje langs wat kerstbomen. Volg dit paadje steeds langs de afrastering. Bij open plek (mooi pauze plekje) paadje langs de afrastering blijven volgen. (langs Maria boom) (goed kijken) Einde paadje R-door over het brugje gaan en de tuin verlaten. Iets verderop op T-splitsing R-af gaan en einde pad bij volgende splitsing L-af, bij Y-splitsing Rechts aanhouden en bij Wknp: L-af (3)

(Hier is de mogelijkheid om de wandeling met ca:1 km te verlengen, Ga dan niet L-af maar R-af en aan het einde van de weg L-af volg nu een stuk de asfaltweg en ga voorbij de ooievaarsnesten (Lpnr:1) L-af deHoevedreef in. Loop nu als maar R-door langs het Duifhuis, de Duiventoren en de Vlaamse schuur. Na de Vlaamse schuur gaat het pad over in een zand/graspad. Neem het eerste pad R-af richting het Sint-Janspondje)

Steek de Dommel over met behulp van het trek pondje en volg het paadje als maar R-door tot het einde(dommelsteegje) Ga hier R-af de asfaltweg op (langs Rioolgemaal Liempde) Ga voorbij Hnr:29 L-af Kerkpad door Smalder. LET OP Bij bordje Kerkpad door Smalder (bij zeer dikke boom) L-af tussen de slagboom gaan. Loop R-door en steek de weg ook R-door over. Einde pad R-aanhouden over de tegels. En einde tegelpad R-af de klinkerweg op gaan. En einde weg (Smalderse straat) R-af gaan en neem dan de eerste weg L-af Keefheuvel. Ga voorbij Hnr:5 R-af door ’t Broekeganske en aan het einde van dit pad L-af gaan en de weg oversteken, loop nu terug naar cafe het Wapen van Liempde einde van deze wandeling.

Voor het routekaartje klik op onderstaande link:

Voor de facebookfoto’s klik op onderstaande link:

Verklaring van de tekens:

MTB = Moutainbike-Route

Wknp = Wandelknooppunt

(26) = aanduiding volgend Wandelknooppunt

g.p = de Gele Pijlen van het wandelnetwerk.