Nr:20 Ommetje Toeristisch Liempde

IMG_6158 De Generatietuin “Onze Hof” in Liempde getooid in fraaie herfstkleuren.

Leuke korte wandeling Ca:2,5 km dus wandel eens op het gemak langs al het moois wat Liempde te bieden heeft. En dat is best veel. oa. De pastorietuin met Lourdesgrot, de generatietuin + de groentetuintjes, Klompenfabriek Traa. D’n Plissert met fruitboompjes en groentetuin, enz. enz.

Vertrek bij het café het Wapen van Liempde

1) Met rug naar café Links naar de Dorpsstraat lopen, deze oversteken en links af gaan langs cafë de Durpsherberg, daar voorbij meteen R-af het smalle steegje in gaan genaamd het Broekenganske. Aan het einde van dit paadje (loop even naar Rechts en bekijk de gerestaureerde waterpomp met overzichtbordje) L-af, negeer zijweg Links en neem na Hnr:40 de eerste weg R-af Smidse pad. Ga aan de linkerkant over de stoep lopen en voorbij Hnr:5 bij bordje “Onze Hof” L-af tegelpad.

2) (We lopen nu door de generatietuin zie infobord met ook enkele groentetuintjes.) Op de hoek bij Lpnr7 R-af het tegelpad blijven volgen. Zijpad rechts negeren en voor de mannetjes zitbank L-af het gruispad volgen langs het “Onze hof kippenhok” (zie infobord) Volg het pad om de hoek en ga Links na de laatste groentetuin (en dat is de mijne) ga nu meteen R-af en volg het pad langs de zitbanken met vogelhuisje. Loop onder de pergola door en wandel nu langs de muur R-door (tegelpad) Loop nu R-door en ga aan het einde van dit pad R-af.

3) Voorbij de “Vlaswiek” (bij de tweede vlaggenmast) L-af (Bordje Maria grot Langs Hnr:39) negeer zijpad Rechts en ga bij het volgende pad wel R-af langs de Maria-grot. (met infobordje) Vervolg het pad langs de grote haag en afscheiding van het kerkhof. Ga op de verharding R-af tussen de hagen door en ga aan het einde van dit paadje L-af langs de kerk (rechts is de ingang van het kerkhof) Loop aan het einde Rechts langs de voorkant van de kerk (SintJansOnthoofding) vervolg nu het pad tussen de gesnoeide boompjes door ( Rechts zie je de fietsenstalling)

4) Tegenover Hnr:21 R-af en meteen tegenover Hnr:23 R-af (bordje Uitrit vrijlaten) Volg het pad naar Links, ga bij Lpnr:30 het eerste pad R-af en op de hoek L-af na Hnr:54 loop je R-af langs de plaquette van de zelfstandige parochie en langs de voormalige pastorie. Steek aan het einde van het “Toose plein” de weg over en ga L-af langs het beeldje van de klompenmaker. Loop hier R-door Vendelstraat gaat over in Kapelstraat. Loop voorbij Hnr: 9 en de klompenfabriek van Ad Traa Links af, wandel op de kruising R-door (tussen de paaltjes door) en aan het einde van het Oude kerkpad R-door de weg oversteken, hou hier Links aan (Langs de Coop) Akkerstraat. Voorbij Hnr:13 Linksaf De Wilgen. Op de hoek Rechts aanhouden en op de kruising R-door wandelen. Brabantlaan. Neem daarna de eerste zijweg L-af Peellandstraat en ga op het einde van de weg tegenover Hnr:9 R-af (langs Fysinonva)

5) Einde Oranjelaan L-af Rosenhofstraat (met fraai uitzicht op “Dékker (als de mais eraf is) Loop links langs een zeer fraaie monumentale boerderij (zie infobordje) Negeer zijweg Links en ook bij perkje met beukenhaagje wandel hier dus gewoon R-door langs Hnr:17/15A. Bij Hnr:11 op splitsing L-aanhouden (we lopen nu langs het evenementen terrein van Liempde genaamd “de Tip”) Einde Rozenhofstraat L-af en na Hnr:20 de weg oversteken langs de “Liempdse kromploeger en boerenbruidspaar (zie infobordje) Voor Hnr:11 R-af en na het huis met de mooie vijver de eerste weg L-af Koestraat. Op schuine kruising R-door en net voor de speeltuin bij Wknp:78 L-af gaan, Koestraat,

6) deze weg gaat over in een zandpad. Neem het eerste zandpad voor ijzerenhekwerk L-af en volg dit pad langs het terrein van de jeugdnatuurwerkgroep, op splitsing bij beukenheg en houten poort L-af gaan met de beukenheg Rechts van je voorbij grasveld met eikenbomen R-af smal paadje ingaan en einde paadje L-af. Loop nu als maar R-door en einde weg de straat oversteken, R-door langs het oude raadshuis weer straat oversteken en je bent weer terug bij het start- en eindpunt van deze wandeling café Het Wapen van Liempde.

Voor het wandelkaartje klik op deze Link:

Voor meer foto’s kijk op mijn facebookpagina:

Verklaring van de tekens:

R-af = Rechtsaf

L-af = Linksaf

R-door = Rechtdoor

R-aanhouden = Rechts aanhouden

L-aanhouden = Links aanhouden

LPNR = Lantaarpaalnummer

Wknp: is paaltje van het wandelnetwerk

Wandelgroetjes Albert bressers

Reactie of verbeteringen route graag via de site.