Nr 47 Ommetje de Mortelen + Castionepad. 5,6 km

Start route vanuit Boerderijterras Jacobushof. Voor meer info zie: https://www.jacobushof.com/

Het mooie boerderijterras van Francien ligt me z’n kon’t tegen de mortelen aan. Dus een prima startplek voor deze mooie korte wandeling. Met o.a ook het mooie Castionepad. Begin bij Francien met een lekkere Jacobushofkoffie, ga lekker het ommetje wandelen. En geniet na de wandeling op het mooie terras nog even na met eventueel een lekkere lunch. (zeker aan te bevelen).

Start Wandeling: Loop vanaf het terras naar de weg en ga R-af, iets verderop bij Wknp:65 R-af (66) over de asfaltweg Middendreef genaamd. Einde Middendreef op splitsing bij Wknp:66 R-af (68) JacobReutenlaan je loopt tussen de hoeve’s “de Hoop” en de “Verwachting”. Verharde weg gaat over in een zandweg.

Let OP: Op splitsing Voorbij de sloot R-af en iets verderop bij Wknp:68 L-af (17) het bos in. Blijf dit pad volgen, uit het bos via een bocht naar Links langs de wei. Bij stegelke R-doorgaan en het pad over de wei vervolgen. Waar het pad naar Rechts draait g.p. door stegelke gaan en pad vervolgen, hier niet R-door over de wei blijven gaan, maar dus de g.p volgen.

Einde pad bij Wknp:17 R-door (Let op met oversteken) de weg + fietspad oversteken, en R-door maar Let OP: Meteen het eerste smalle bospaadje R-af nemen en dit paadje blijven volgen langs het kruis en een stukje van het Castionepad. Ga aan het einde van het paadje L-af, en weer einde pad L-af. Loop terug op de drukke weg. Ga hier nu L-af en volg het fietspad.

Let OP: Eerste pad R-af nemen. (zandweg meteen voorbij het bos) Op splitsing R-aanhouden. Einde pad op asfaltweg R-af. Eerste weg L-af Pietje Wal straat. Einde Pietje Wal R-af en bij Wknp:58 R-af zandpad in, iets verderop aan de Rechterkant, bij brugje (in de bosrand) R-af het bospad volgen. Dit pad helemaal uitlopen en Einde pad L-af terug lopen naar Jacobus hof.

Voor meer wandeling vanaf Jacobushof kijk dan gewoon op de wandelsite: vanaf hier zijn er nog 4 zeer fraaie wandelingen te gaan. (ook op de site van Jacobushof kun je wandelingen terug vinden)

Voor het wandelkaartje klik op onderstaande Link:

Voor de facebook wandelfoto’s klik op deze link:

Verklaring van de tekens:

MTB = Moutainbike-Route

Wknp = Wandelknooppunt

(18) = aanduiding volgende Wandelknooppunt

(g.p.) = volg de gele pijlen op de route van het Wandelknooppunt

Wandelgroetjes Albert bressers

Reactie of verbeteringen route sturen naar