Nr:37 Ommetje Liempse Viswaters 9 km

IMG_7955  op de foto (Groot viswater Den Hulzer)

Mooie Ommetje langs de div viswaters van Liempde en een mooi stuk langs de Dommel en het vlonderpad. Kortom weer genoeg te beleven op deze leuke route.

Kaartje zie Link:

Start bij Café Het Wapen van Liempde
1) Met je rug naar het café R-af. Oude dijk. Voorbij de parkeerplaats meteen de eerste weg R-af gaan Dorpshof. Meteen weer de eerste weg R-af gaan (tussen Hnr: 16 en 18 daarna L-aanhouden en einde wegje R-af gaan. Einde Heesterbos L-af gaan. Iets verderop R-af gaan. de weg oversteken en bij het bankje R-door het schoolpad volgen, de Dorpstraat R-door oversteken, en het schoolpad blijven volgen. Einde Schoolpad L-af en einde Keefheuvel R-af gaan. Meteen de eerste weg L-af gaan de Smaldersestraat. Na Hnr: 11 L-af paadje langs heg volgen. Bij de stroomkast Nr: 679 L-aanhouden, zand/graspaadje, verharde weg R-door oversteken en einde pad R-af gaan en het smalle zandpaadje volgen.

2) Einde van het kerkpad door Smalder L-af en iets verder op tussen de paaltjes door gaan. Asfaltweg wordt hier een gruis/zandweg. Einde pad R-aanhouden wandelpad langs de sloot. Pad blijven volgen (gele palen) en einde pad de weg oversteken en pad vervolgen door weiland, met de rivier de Dommel Rechts van je. Pad verder vervolgen door div. stegelkes en bij talud omhoog gaan, daar R-af gaan over de spoorbrug en R-door blijven lopen. Net voor de kruising bij houten hekwerk in de afrastering genaamd Molenekke R-aanhouden over het gras, loop naar het Liegenbankske en vandaar langs de infoborden en het treintje terug naar de weg. Ga nu Links-af steek het spoor over en loop R-door tot tegenover Camping de Musdonck Hnr:8 (iets verderop) L-af het graspad in. (Voor Lpnr:4) Rechts aanhouden op y splitsing met rij knotwilgen en pad langs de Dommel blijven volgen.

3) Einde pad bij de brug L-af gaan over de brug en nu Schuin R-door wandelen onder het viaduct van de A2 door. Daarna meteen het eerste graspad Links. Via het viaduct over de Dommel gaan en pad naar beneden volgen Bij het asfaltweggetje R-af het bos ingaan en einde bospad L-af over de vlonder gaan. Einde vlonder R-af weg vervolgen. Weg van Rechts negeren en R-door blijven wandelen. Bij spoorweg viaduct L-af onder het viaduct door gaan en meteen op het fietspad L-af, gaan voorbij lpnr:12 Rechts af het zandpad ingaan, pad volgen tot het viswater en daar L-af door stegelke gaan, loop nu om het grote viswater heen tussen 2 viswaters door, het pad langs het grote viswater blijven volgen, einde pad over een kleine duiker stappen en R-af door de wei langs het viswater blijven gaan. Halverwege de wei op onduidelijke Y splitsing L – aanhouden en naar de hoek van de wei lopen. Hier door stegelke gaan en pad vervolgen langs weer een ander viswater, einde pad via de trapjes weer omhoog gaan en R-af gaan richting het spoor viaduct.
4) Ga weer onder het viaduct door en let nu even op ga voorbij het viaduct L-af dus over het spoor stappen neem het meest Rechtse paadje kort graspaadje langs afrastering. Iets verder op wordt dit een asfaltweg, einde weg Hulzerstraat. L-af en nu weer onder de A2 doorgaan. Bij stoplichten R-door gaan en einde weg, de weg oversteken (let op) en 1e weg R-af de Bleek ingaan. Bij slagboom R-door het pad vervolgen, eerste zijpad negeren (Schuttersdreef). Iets verderop aan de linkerkant, het pad door de sloot nemen en R-door het pad door het trimbos volgen. Voorbij de eerste trimtoestellen R-aanhouden en uit het bos weer L-af gaan, het pad volgen langs de serenade, op kruising R-af gaan Sportlaan en deze weg blijven volgen achter de tennisbanen.

5) Daarna eerste weg R-af Heidonk tussen de paaltjes door. Einde weg R-af en eerste weg L-af rozenhofstraat. 4e de weg L-af Populierenlaantje zijwegen negeren en R-door blijven gaan klinkerweg wordt zandpad. Einde pad R-af weg vervolgen, einde weg terug bij het wapen van liempde. Einde van deze wandeling.

Route makers Albert en Louis
Deze route is ook bekend als de winterwandeling van 2020

Voor de foto’s van deze route klik dan op onderstaande Link