Nr:10 Liempde – LennisHill – Liempde

Liempde – LennisHill – Liempde

(Het Hoffelijk gebak bij Boerderij terras Jacobushof in Lennisheuvel)

Mooie wandeling van Liempde naar Lennisheuvel en weer terug naar Liempde, 22 km in te korten naar 18 km. Door de Prangen, stukje van de Edelherte route, langs de Heerenbeekloop, Natuurlijk ff naar Jacobushof,(22km route) De schutskuil, landgoed Heerenbeek en Velderen, dus weer genoeg te beleven.

Start wandeling bij het cafè Het wapen van Liempde voor meer info;http://www.wapenvanliempde.nl/home/

1) Met rug naar de ingang van cafe R-af de oude dijk ingaan. 2e straat L-af de Kleuskes. Zijweg Rechts negeren en volgende splitsing L-af Populierenlaan. Einde weg R-af negeer zijweg van Links en iets verderop het zand/graspad van Rechts, loop R-door tot  tegenover Lpnr:26 en ga hier L-af het zand/graspad genaamd Vrilkhovenskerkpad. Einde pad op asfaltweggetje R-af gaan en voor de blauwe railing bij Lpnr:25 R-af het graspaadje volgen. Einde graspad L-af onder de fietstunnel door gaan en daarna R-door de Vrilkhovense weg volgen. Op Splitsing met doodlopende weg De Prangen L-af  en eerste zand/graspad R-af gaan. Op de asfaltweg L-af en op de oude rijksweg, weg oversteken en L-af gaan, iets verder op R-af gaan Velderse weg in wandelen.

2) Negeer zijwegen  en bijna einde weg R-af onder het spoortunneltje doorgaan. (Frnr:39) ( Uit het tunneltje omhoog lopen en dan R-af gaan over het spoorpad. (Wknp:72 (71) Einde pad L-af na ca:30 meter R-af het zandpad volgen. (Splitsing Wknp:70) Op splitsing R-aanhouden Pastoorsbos. (gp) Einde pad Oirschotse weg even L-af en dan weg oversteken. Bij Wknp:70 R-door richting Wknp:20 ga voorbij de zitbank R-af, volg het zandpad langs het fietspad het pad draait voor de spoortunnel naar Links. Einde weg L-af De Vorst.

3) Op splitsing R-af (Brede Heide). volgende splitsing R-door de Dooplopende weg van Links negeren en de Brede heide blijven volgen. Op splitsing met onverwarde weg de Bocht eventueel pauzeren bij Theetuin ’t Backhuys. Op splitsing met Korte heide L-aanhouden. Eerste zandweg R-af (voor Sint Jozef Kapel) Het 2de verharde pad L-af naar de heuvel in Natuurpark Boscheind. Op heuvel L-af Langs de vuilnisbak en einde pad het natuurgebiedje verlaten en R-af gaan. Einde Brede heide L-af Lennisheuvel.

4) Wandel door Lennisheuvel heen en neem eventueel rust bij meneer Klaver, tegenover de kerk. Einde Lennisheuvel (straatnaam) Op kruising bij groot kruisbeeld L-af Mijlstraat. Na Hnr:109 voorbij de Heerenbeekloop L-af door het hek gaan en pad langs het stroompje volgen. (We volgen nu een stuk van de Edelhert-route van de NS wandeling) Op splitsing met zandweg L-af gaan en meteen weer R-af gaan.

(Op  splitsing met zandweg verlaten we even de route om straks weer terug te keren ** wil je dit niet en de route inkorten lees dan verder bij de sterretjes**  ).

5) R-af gaan zandweg gaat over in een asfaltweg, einde Korte steeg L-af gaan en voorbij klompen kunstwerk (De populier) R-af gaan en meteen L-af het zandpad in wandelen genaamd Jacob Reutenlaan. Bij Boerderij Laanhof gaat het pad over in een asfaltweg. Neem de eerste weg R-af Middendreef einde weg L-af en loop naar Cafè Boerderijterras Jacobushof. Geniet van een welverdiende pauze:

Tip van Albertje is natuurlijk een lekker bakkie koffie met Hoffelijk gebak.

Je kan de wandeling ook hier starten bij Boerderijterras Jacobushof en pauzeren bij het Wapen van Liempde. Voor meer info: https://www.jacobushof.com/ de afstand bedraagt dan 22 km.

5) Na de pauze lopen we hetzelfde stukje even terug dus ga je op de asfaltweg naar Rechts en neem de eerste asfaltweg R-af Middendreef. Einde weg L-af Jacob Reutenlaan. Neem bij boerderij Laanhof het smalle wandelpaadje tussen de eikenbomen door langs het brede zandpad. Mooi paadje en dus toch net iets anders als op de heenweg. Einde pad Rechts en meteen weer Links af langs het klompenkunstwerk, ga de eerste weg R -af de Korte steeg in. Weg gaat over in een zandpad.

6) Einde van het zandpad gaan we R -af **en zitten we weer op de Edelhert route. Einde pad R-af en eerste verharde weg L-af. Eventuele rust bij herberg de Schutskuil. Na rust R-door over smal bospad met bordje Heerenbeek en meteen R-af het bospad volgen negeer alle zijwegen en volg geruime tijd dit mooie bospad. Einde pad bij dwarsbalk L-af, Loop als maar R-door en negeer alle zijwegen.

7) Einde weg nabij pnem huisje R-af langs de 3 groene brievenbussen. Einde pad weer onder het spoortunneltje doorgaan en neem nu de eerste weg R-af Hollands Diep. Negeer zijwegen en einde weg R-af over de A2 gaan. Neem de eerste weg R-af de Dazingstraat en loop deze helemaal uit. Einde Dazingstraal L-aanhouden Hamse straat en einde Hamsestraat L-af Roderweg. Einde weg R-af negeer zijwegen en loop terug naar cafè het wapen van Liempde.

Bij Ad is het goed toeven dus neem ff de tijd voor een lekker en gezellig afzakkertje.

Foto’s en Routemaker: Albert bressers

Voor de foto’s klik op onderstaande link;

Voor het kaartje klik op onderstaande link:

Verklaring van de tekens:

Wknp = Wandelknooppuntroute

Gp = De gele pijl van het wandelknooppuntroutesysteem

Wandelgroetjes Albert bressers

Reactie of verbeteringen route sturen naar